Öregember imádsága


Emlékezés dala zúg énbennem...
írnom kéne, leírni mindent,
mit lelkem mélyéből, gyermekéveimmel,
életem sűrű eseményeivel
rögzítenem kell öregedő, eres kezemmel.

De előbb apám láthatatlan kezét fogom,
azt a munkást, mely sokszor megfenyített.
És jól tette! Embert így nevelt belőlem,
áldott legyen az ő emléke.

Keresem anyámat, a mindig simogatót,
s imádságos hangját ma is, még mindig hallom…
„jól van, kisfiam, vigyázz nagyon magadra”
és én – lélekben – kis kezébe kapaszkodok.

Így maradtam talpon én, az örök gyermek,
és ha sírnom kellett, szívem mélyén könnyeztem.
Könnyeim senki nem látta, csak torz mosolyom.
Nevettem, mikor zokognom kellett.
Így maradhattam a hit szolgája,
mert soha nem adtam fel a reménységet.

Ez éltet ma is, amikor számadást teszek.
Ítélkezzék felettem a Te nagyságod.
Uram, legyen meg a Te akaratod,
és éltessen – míg akarod – a Te jóságod.

...mert még élni akarok, ezt szeretném,
mert még annyi a minden, mit tenni akarnék.
Nem magamért, csak másért, másokért.
Láthatatlan könnyekkel, virágzó mosollyal.

Család, egyház sokat szenvedett – még – rab népemért.
Adj erőt, Öregisten, s törhetetlen hitet.
Esküszöm, megteszek ezért mindent, de mindent!

Álmaim tettekkel párosítom…,
gyermeket nevelek, unokáim okítom.
Csemetét ültetek, gyümölcsük az övék.
Megdúlt magyar hazám számukra
legyen szabad örökség!
Ámen.


(BARTHA JÓZSEF)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram